Fotoblog over de honden van Henk & Ine uit Helmond

Pagina's

woensdag 25 juli 2012

Katteogen?

Ok. Je gaat naar de markt om een t-shirt te kopen met een afbeelding van een wolf. Je bent tenslotte wolf(hond)-liefhebber of je bent het niet. Met enige regelmaat staat er namelijk een kraam op de markt met t-shirts van rockbands, indianen-afbeeldingen en dat soort spul. Ook t-shirts met wolven erop.

Het eerste t-shirt dat ik in mijn handen krijg doet me slikken. Een wolf met katteogen! Komaan zeg. De ogen van een wolf zijn toch niet groen? Wat is nu één van de karakteristieke eigenschappen van onze geliefde saarlooswolfhond die hij van de wolf heeft geërfd? Juist: GELE ogen!

De volgende dan. Blauwe ogen. Mensen toch. Die horen bij een husky. Wolvenpupjes hebben blauwe ogen ja, maar zodra ze wat groter worden gaan de ogen geel kleuren. Net als bij onze Odin. Wat mankeert die artiesten die de afbeeldingen geschilderd hebben? Zijn ze kleurenblind of zo?

Goed. De verkoopster aan de kraam is niet voor één gat te vangen en laat mijn gemopper voor wat het is, wroet in de grote stapels shirts en komt met nog meer wolvenshirts. Grijze ogen, bruine ogen, maar, goddank, ook enkele met - jawel - gele ogen.

Zo een is het natuurlijk geworden!
Of ben ik nu een zeikerd?


3 opmerkingen:

  1. Erg altijd ja, al die shirts waarop zo genaamd wolven staan, maar het lijkt allemaal meer op een husky of er zijn weer andere dingen die gewoon helemaal niet kloppen.
    Gelukkig heb je toch nog een shirt kunnen vinden dat wel klopt.

    BeantwoordenVerwijderen