Fotoblog over de honden van Henk & Ine uit Helmond

Pagina's

vrijdag 22 juni 2012

Echte camera

Afgelopen week trof ik tijdens een wandeling met de honden Ellen van Heugten. Nadat ik de honden in het kanaal had laten zwemmen, moest ik haar snel mijn excuses aanbieden en wel om twee redenen: ten eerste had ik niet opgelet dat ze foto's aan het maken was van futen met jongen en ten tweede omdat Shadow haar bij het uitschudden ook nog eens nat spatte. Gelukkig bleek ze zelf ook een liefhebber van honden te zijn, en hondenliefhebbers begrijpen elkaar en dus was ze helemaal niet boos. Integendeel, ze maakte enkele prachtige foto's van Odin en Shadow.

Zie hier het resultaat: da's ff andere koek dan mijn eigen foto's met m'n mobieltje of goedkope digitale camera van minstens 6 jaar oud. Als ik foto's van de honden maak is namelijk meer dan de helft mislukt omdat ze vanwege de beweeglijkheid van de honden onscherp zijn of omdat er vanwege de traagheid van de camera alleen nog maar een staart op staat. (oke: het KAN natuurlijk ook nog aan de fotograaf liggen :-) ) Maar goed, zelfs onze gelukte foto's verbleken bij deze foto's van een topcamera. Wat ons heeft doen besluiten nog maar wat harder te gaan sparen voor een goede spiegelreflex!








11 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's!
    Ik ken dat wel wat je zegt over de camera's ja. Ons eigen cameratje is ook zo'n klein digitaal dingetje van als ik het goed heb 4 jaar oud nu. Als we gaan wandelen met andere dan leen ik als het kan de camera van mijn ouders. Het verschil is enorm zelfs al weet je niet hoe zo'n camera werkt.
    Mijn foto;s met de camera van mijn ouders zijn lang niet te vergelijken met de foto's die je hierboven hebt staan. Maar mijn zusje kent die camera wel van binnen en van buiten en zal wel vergelijkbare plaatjes kunnen schieten.
    Toch wel leuk zo'n grote camera en vind het erg fijn dat ik hem af en toe van mijn ouders kan lenen.

    Odin heeft zich wel het lekkerste water uitgekozen zo te zien. En Shadow heeft volgensmij ook nog wat kroos op zijn snuit hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Scheelt echt veel hoor, een gewoon digitaal toestelletje of een digitale spiegelreflex camera.
      Da's inderdaad eendenkroos op Shadow's kop. De foto's zijn gemaakt bij het kanaal van Helmond naar Eindhoven. Ligt vlak tegen het bos aan waar we elke dag wandelen.

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dank je. Ik ben benieuwd naar de ontmoeting met Thorgal en de andere honden van het nest volgende maand!

      Verwijderen
    2. Ja wij ook en vooral om de honden weer met elkaar te zien dollen :)

      Verwijderen
    3. Ja, wij ook. Denk dat het een gekke boel is met z'n allen. Ben ook zo benieuwd of ze ons nog herkennen. Je zal alleen merken dan heel veel mensen bang zijn als ze ineens zo'n roedel aan zien komen. Er hoeft er maar 1 te beginnen met klieren en de rest doet mee! Daarom hebben we ook voor het strand gekozen, zodat ze alle ruimte hebben en dat ze hopelijk alleen met elkaar gaan klieren :) Nu hopen dat het droog is!

      Verwijderen
  3. Wauw, wat een prachtige plaatjes! Maar ook de perfecte momenten om een plaatje te schieten. En toen keek ik in die mooie ogen van Shadow... even een slikmomentje, want dan voel je toch weer even dat gemis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan me dat goed voorstellen. De blik van een andere hond waarin je Mira herkent. Gelukkig hebben jullie de andere honden nog, dat helpt het verlies dragen! groetjes

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen