Fotoblog over de honden van Henk & Ine uit Helmond

Pagina's

donderdag 22 december 2011

Even voorstellen...? Shadow!

Even voorstellen...? Ik ben Shadow de driekwart duitser.

Ik ben geboren op 14 augustus 2010. Mijn vader is een Duitse herder en mijn moeder is een kruising tussen een Duitse en een Zwitserse witte herder.

Oftewel, ik ben een driekwart duitser met een kwart wit. Maar wel 100% herder. Dus trouw en aanhankelijk, en ook heel goed in piepen. En ik hou van knuffelen - het liefste kruip ik nog op schoot!

Op de foto ben ik 16 maanden jong en al een flinke jongen. Ik ben een stuk groter dan de vorige herders die hier in huis hebben gewoond. Ik moet nog wel een beetje breder worden, maar ik ben inmiddels bijna 70 cm hoog en weeg ongeveer 36 kilo: geen grammetje vet dus. Komt omdat ik vol energie zit. Uren wandelen, rennen, spelen, zwemmen, stoeien, en dan nog weet ik 's avonds soms niet van ophouden. Ik heb dus veel beweging nodig! Gelukkig woon ik helemaal aan de rand van de stad, vlak bij het park, de weilanden en de bossen, en mag ik heel vaak mee naar buiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten