Fotoblog over de honden van Henk & Ine uit Helmond

Pagina's

woensdag 18 april 2012

Tuig

Een paar weken geleden hebben we een nieuw tuigje gekocht voor Odin. Ook het puppy riempje begon inmiddels te verslijten (onder meer vanwege bijtgrage puppietandjes) en dus werd het tijd voor een ritje naar de dierenwinkel. Ook wilden we graag weer een dubbele riem, zodat je niet meer in elke hand een riem vast hoeft te houden. Met onze vorige honden Ray en Sjarai die we een flink aantal jaren gelijktijdig in huis hebben gehad, bleek dit ook voortreffelijk te werken. En ik moet zeggen, ook nu na een paar weken bevalt het echt prima!

Zie deze foto van een paar weken terug alweer - het werd hoog tijd om weer eens tijd om iets op de blog te zetten!

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooi tweespan zo. Wij hebben ook zo'n splitriem. Wel handig, hoeven we maar 2 riemen in plaats van 4 vast te houden. Ik haak de riemen ook wel eens in een heupriem die ik heb gekocht, dan heb ik al mijn handen vrij. Sara is inderdaad van Bastaja, Odin toch niet, of wel? Hij is toch iets ouder dan Sara? Denken ze bij jullie ook regelmatig dat Odin een wolfsgrauwe Duitse Herder is? Wij krijgen die vraag regelmatig.
    Groetjes,
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Werkt zo'n splitriem een beetje in combinatie met de U-lead en Odin zijn normale tuig? Wij willen er binnenkort ook eens voor gaan kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met 4 honden moet je natuurlijk helemaal inventief zijn om ze allemaal mee te leiden :-)

    Odin is van Byela van Riva uit Zaandam. Hij is van 8 november, dus nu bijna 5 en een halve maand. We krijgen inderdaad ook veel vragen over wat voor een hond het is. Sommigen denken dat hij een herder is of vaak zelfs een husky. Dikwijls krijgen we wel de opmerking dat hij op een wolf lijkt, maar dat iemand vraagt of hij een saarloos is hebben we nog maar een enkele keer meegemaakt. Wel af en toe iemand die vraagt of het een hybride is. Alleen daarom is het al leuk om geen standaard hond te hebben :-)

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi Daniëlle,

    ja, ik vind dat het goed werkt, ook met de u-lead. Het is even uitzoeken hoe je ze het beste vast kunt houden, maar ik vind het plezierig. Als je er één wilt corrigeren is dat soms wel wat lastig, maar ik ben toch niet zo van het rukken aan de riem ter correctie.

    BeantwoordenVerwijderen